Wil je Tech Support Medewerker worden?

Meld je aan voor de online infosessie.

Wat is de opleiding Tech Support?

Je leert in vier weken alles wat je moet weten om als junior Tech Support Medewerker te starten. De Tech Support Medewerker lost problemen op en heeft antwoorden op alle vragen, meestal telefonisch en per mail. Deelnemers voor de opleiding worden door Techgrounds geselecteerd op minimaal MBO4 werk- en denkniveau en sociale vaardigheden.

Hoe het werkt

Voor iedereen toegankelijk. Geen vooropleiding of ervaring nodig.

Je werkgever betaalt. Met behoud van uitkering.

Na 4 weken opleiding je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever.

Levenslang lidmaatschap van onze Alumni Community

Een online community voor IT-vragen tijdens werk.

Extra leercontent voor career skills voor upskilling.

75+ werkgevers hebben Techgrounders in dienst

Waarom je IT-carrière starten
met de Tech Support opleiding?

Het curriculum

Tech Skills
Duration 1 week 1 week 1 week 1 week

Modules

  • Networking fundamentals
  • Security fundamentals
  • Leren te leren
  • Active Directory
  • TOPdesk
  • Time management
  • Office 365 (Word, Excel,
    PPT, One Note/ Drive,
    Outlook, Teams.
  • Troubleshooting
  • Office 365 (Word, Excel,
    PPT, One Note/ Drive,
    Outlook, Teams.
  • Examens

Customer experience traject: per week wordt een significant deel van de week besteed
aaneen customer experience traject. Hierbij leren deelnemers:

  • Klantgerichte communicatie
  • Vraagtechnieken
  • Luisteren en doorvragen
  • Omgaan met emoties
  • Webcare en social media
  • Vaktermen in klant contract (AHT, first time right)

Als werk-leer traject zullen de deelnemers 10 terugkom dagen hebben, verspreid over de eerste 5 maanden dat ze
werken. Hierin krijgen ze extra coaching op de nodige IT-skills en vraagstukken weaar ze teegn aan lopen. Daarna is de
learning coach altijd via Slack bereikbaar voor vragen in deze 5 maanden.

Project Skills

Modules

Slack, Trello, Google Drive/doc
archiving, emails & folder structure,
calendar invites, OKRs

Business Model Canvas & Lean
Startup, Tech-events, scrum
(Stand-ups), route cause analysis,
Run-books

Linkedin, Twitter, Business English

Soft Skills

Aanmeldproces

Stap 1: Selectie

Om aan de opleiding deel te kunnen nemen is er eerst een selectie. De beoordeling wordt gemaakt op basis van je motivatie, een Q1000 test, opdrachten en gesprekken. Diepgaande IT-kennis is niet noodzakelijk.

Duur: 2 weken

Stap 2: Matching

Op basis van wat de werkgevers zoeken, matchen we cursisten. Gemiddeld zullen twee cursisten een vacature delen. De werkgever en deelnemer doorlopen een sollicitatietraject van 1 à 2 weken . Bij wederzijdse match, start de deelnemer met de opleiding.

Duur: 2 weken

Stap 3: Opleiding

Leer tijdens de fulltime opleiding alle benodigde IT- en soft skills en behaal je certificaat.

Duur: 4 weken

Stap 4: Werk

Vaste baan met een contract voor minimaal 5 maanden met uitzicht op verlenging, inclusief:   

  • 10 terugkomdagen
  •  Alumni Community
  • Slack kanaal voor IT-vragen tijdens werk.
  • Evt extra leercontent voor career skills

Meld je aan voor de infosessie

Heb je nog vragen? Wij geven alle antwoorden tijdens onze gezellige infosessie.